Monday, October 22, 2018

KEK ASKAR UNTUK KANAK-KANAK



Sury hendak cerita berkenaan kek fondant pemintaan daripada pelanggan sury iaitu Kek askar untuk Kanak-kanan. Kek yang diminta perisa kek velvert dan menggunakan fondant serta dihias dengan warna warni askar. Sury memang teruja nak buat kek nie memang tak pernah buat tema askar macam-macam fikir apa yang warna-warna sesuai dengan tema askar.

Pertama yang sury buat adalah beli mainan askar dulu termasuklah askar-askar yang ramai dan kereta perang atau kereta kebal. Lepas tu sury sediakan kek terlebih dahulu sementara menunggu kek masak sury sediakan buttercream yang akan menyalut kek tersebut sebelum dilapis dengan fondant.
Selepas kek masak dan disejukkan, aktiviti seterusnya sury lapiskan dengan buttercream yang sury telah siapkan. Biarkan seketika kek tersebut, sury siapkan adunan untuk uli fondant memang kena bersiap fizikal dan mental buat kek fondant ini. Setelah fondant diuli dan di rehatkan seketika ambik nafas sikit untuk sury berehat.

Masa anak-anak tak de memang kerja sury boleh fokus buat menghias fondant ini. Kelengkapan dah diatur bolehlah sury mencanai fondant maaf lah sury tak ambik langkah demi langkah untuk menghias kek askar untuk kanak-kanak insyallah sury cuba ushakan ke arah itu.
Gambar dibawah menunjukkan kek sury yang dah siap iaitu kek askar untuk kanak-kanak mungkin boleh dijadikan rujukan atau panduan menghias kek tersebut.





Alhamdulialh si comel aniq suka dengan kek askar untuk kanak-kanak moga panjang umur, murah rezeki, jadi anak yang patuh ibubapa dan berjaya dunia akhirat aamiin.

No comments:

Post a Comment